JUST DO IT. už 25 rokov

Priebeh teplého júlového mesiaca
je spojený aj s Nike reklamnou históriou. Najpopulárnejší a najznámejší
reklamný slogan – JUST DO IT. totižto oslavuje svojich 25 rokov. Slovné
spojenie, ktorého lexikálny pôvod do roku 1988 ani neexistoval, utkvel v pamäti
vyše miliarde ľudom.

Slogan držiaci si najlepšie
hodnotenie spomedzi všetkých reklamných sloganov v histórii vznikol prekvapivo
čistou náhodou. S návrhom prišla na svet reklamná agentúra Weiden+Kennedy, ktorej členovia
mali za úlohu vymyslieť pútavé spojenie pre obuv Nike Air. Vtedy síce slogan vznikol,
no pôvodná myšlienka slov nadobudla zázemie vďaka vytrvalím bežcom, presnejšie
pánovi Waltovi Stackovi. Ten si svoje ego zvyšoval povzbudivými slovami, medzi
ktoré patrilo napríklad aj Just do it.
Žiadny Michael Jordan alebo Bo Jackson. Prostý starý pán zo San Francisca
denno-denne behajúci 30 kilometrové dĺžky naprieč mostom Golden Gate.

Pozrite si jednoduchý začiatok
marketingu v podobe inšpirujúcej video reklamy Nike Air.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *