Molotow One4All – DIY Wear Design
Vraciame sa späť k ďaľšiemu
návodu. Tentokrát ide o starší manuál k tomu, ako si pimpnúť riflovú bundu. Inšpirácia
pochádza z môdy zlatej éry hip-hopu v Amerike. No pri súčasnom miesení subkultúr
by takúto unikátnu bundu ocenil hocijaký motorkár, vyžehlený hárdkorák, či iné
nekategorizovateľné individuum.
Rôznorodosť potenciálu
využitia fixiek ONE4ALL od chlapiniek z firmy Molotow naznačuje už ich
samotný názov. Táto rada obsahuje širokú škálu nástrojov, ktoré výrazne
ovplyvňujú možnosti vizuálnej úpravy všakovakých povrchov. O ich
vlastnostiach pri práci s plátnom ste sa mohli presvedčiť na základe
našichpredošlých testov. V prípade toho dnešného sme sa nechali voľne
inšpirovať klasickou módou zlatej éry HipHopu, ktorá sa, okrem
iného, vyznačovala vlastnoručnou úpravou šatstva. Toho času odevné značky
orientované špecificky na túto komunitu prakticky nejestvovali, resp. pri vtedajších pomeroch by si ich mohol dovoliť len málokto.
Malovať sa bude šiltovka, a to nie náhodou, keďže je aj pre tieto
účely zahrnutá v sortimente RoofTop
Shopu. Prípadne vám teda nasledovný test môže poslúžiť aj ako
pomocná literatúra pri vašich vlastných pokusoch o jej jedinečné
doladenie. Okrem šiltačky budem podľa vzoru tradičných b-boys malovať aj
backpiece na riflovú bundu. Tej sa budem venovať ako prvej.
K dispozícii som mal dva sety 127HS TRYOUT-KIT BASIC 1 a 2, prázdnu 211EM, 30ml náplne signal
white a violet dark a veľkú bielu 627HS.
Prvým krokom je vytvoriť si základný podklad, pozostávajúci z aspoň z
dvoch náterov a finálneho prelakovania. Napriek tomu, že som pre
tento účel používal 627HS, odporúčal by som jemný štetec, ktorý je výrazne
šetrnejší k povrchu. Zvýšené trenie nutné pri použití fixy spôsobuje
rozgábanie textilných vlákien, ktoré neskôr stvrdnú a zdrsňujú povrch, čo
vedie k obtiažnejšiemu procesu tvorby. Tento jav by sa však dal pravdepodobne
eliminovať ošmirglovaním a opätovným prelakovaním. V každom
prípade je vhodné nanášať farbu v smere vlákien. Táto vrstva si pred
ďalšou manipuláciou vyžaduje dôkladné schnutie, minimálne zopár hodín.
Potom som pokračoval v klasickej postupnosti ako pri tvorbe piecu,
čiže náčrt, výfarb, linky atď. Tu by som len podotkol, že je
neradno zanedbať poriadne pretrepanie fixiek. Sada ONE4ALL umožňuje veľmi
praktické miešanie vlastných odtieňov, viď. fotky. Do prázdnej 211EM som si
priebežne, podľa chuti, v rôznych pomeroch dávkoval náplne, ktoré som
obdržal. Jednoduchosť a rýchlosť tohto procesu z neho robí radosť.
Kvalita farby použitá v týchto fixkách je celkovo na veľmi
úctyhodnej úrovni, najmä vďaka jej vysokej pigmentácii, ktorou sa
produkty značky Molotow vyznačujú. Voči krytiu, žiarivosti, sýtosti
a celkovým vlastnostiam samotnej farby teda nemôžem vyjadriť žiadne
výhrady, naopak bolo veľmi príjemné s nimi pracovať. Prekrývanie
jednotlivých odtieňov, ktoré zvykne byť problémom, bolo možné už po niekoľkých
minútach, čiže som nemusel svoje pracovné tempo nijak obmedzovať. Samozrejme
najbledšie odtiene nekryli úplne našupu, avšak tu už by sa za súčasných pomerov
jednalo takmer o technologický prevrat, ak by tomu bolo inak. Osobitne
musím vyzdvihnúť čiernu, ktorá bola pri obťahu absolútne nekompromisná, či už
sa jednalo o prekrývanie alebo finálny žiarivý kontrastný efekt .
A keď už teda overujeme, rozhodol som sa veci trochu pohrotiť
a obtiahnuť jedno celé písmeno bielou. Reálnu bielu som tu dosiahol až
s treťou vrstvou, no priznávam, že na to mala vplyv moja neschopnosť
vynaložiť patričnú trpezlivosť a počkať s druhou vrstvou kým bude
prvá úplne zaschnutá. Toto je kľúčové aj pri záverečných dodatkoch ako sú
odlesky a outline. Pre získanie 100% efektu je určite na mieste počkať
radšej až na ďalší deň. Napriek tomu, že sa jednalo o pomerne drsnejší
povrch, opotrebovanie hrotov sa dostavilo až ku koncu tvorby a nebolo
nijak zvlášť markantné. Čo sa týka šiltovky, aby som sa neopakoval, pridám
len niekoľko tipov a postrehov. Napriek tomu, že je povrch sám biely
a hladký, čím láka k inštantnému ofarbeniu, nie je na škodu si
takisto urobiť podklad. Materiál je trochu penový čo by spôsobovalo
rozpíjanie. Z tohoto istého dôvodu by som radil, na základe vlastného
pochybenia, pracovať radšej s rýchlejšími a jemnejšími ťahmi
a nepritláčať prisilno a pridlho hrot k povrchu šiltovku.
Odporúčam si páskou prelepiť šilt kvôli možným cákancom/gábancom. Takisto ako
pri bunde, tak aj pri šiltovke a všetkom ostatnom, je posledným
krokom finálne prelakovanie, ktoré zvýrazní farby a pôsobí ako ochranná
vrstva.
Celkovo fixy obstáli veľmi dobre, nenarazil som na žiadne obmedzenia
a finálny produkt drží zatiaľ stále rovnako aj po dvoch týždňoch.
Celý proces si môžte zrekapitulovať pri prezeraní nižšie priloženej
fotodokumentácie.