Zedz v Tokiu / ‘Elements’

Známy holandský writer a umelec ZEDZ navštívil na 3 týždne japonské Tokio, kde pracoval na svojej výstave nazvanej ‘Elements’, ktorú mal v galérii ‘The Blank Gallery‘ v populárnej štvrti Haradžuku. Pri tejto príležitosti sa mu zároveň podarilo zamalovať s miestnym japonským oldschoolerom TABOO, pričom zopár fotiek z ich malovačky si môžete pozrieť na tejto stránke. Zároveň je v online galérii možné zhliadnuť úžasné Zedzove práce, z ktorých sú stale niektoré volné. Ak teda máte volných 50.000 jenov (približne 360 eúr), z vyššie uvedenej stránky by sa mali dať Zedzove práce objednať. (bohužial zrejme len v rámci Japonska)
Pripájame Zedzov pokec k jeho výstave ‘Elements’:

Pamätám sa
ako som sa zaujímal o dvojrozmerné prezentácie architektonických plánov od kedy
som mal 10 rokov. Niekoľko rokov nato som sa začal zaujímať o graffiti a to
bolo môj prvý krok k tomu, aby som sa stal vizuálnym umelcom. Moje práce boli v
tom čase silno ovplyvnené hip-hopovou kultúrou a hudbou. V nasledujúcich rokoch
sa moje záujmy začali rozširovať a mojím cieľom bolo prispieť, resp. obohatiť
kultúru, v ktorej som vyrastal. Analyzujem moje dva prvotné záujmy a používam
ich ako základ pre vytváranie mojich prác.

Japonská
mestská architektúra má na mňa silný vplyv. Spôsob, akým sú mestá organizované
a textúry a farby použité na budovách sú trocha odlišné od tých u nás doma, z
čoho získavam informácie, ktoré následne používam ako akési okno do môjho
priestorového, geometrického a abstraktného sveta. Inšpiruje ma to napr. k
používaniu niektorých textúr a nových spôsobov používania hustoty a objemu v
mojich prácach.

V mojich
prácach sa následne snažím skúmať napätie medzi povrchom a dimenzionalitou,
medzi dvojrozmerným a trojrozmerným priestorom. Jednotlivé vrstvy vytvárajú
zmenenú architektúru, v ktorej sa snažím vytvoriť istý druh statického pohybu.
Používaním mriežok a priestorových prvkov vytváram remix rôznych entít.

Do Japonska
som prišiel na 3 týždne, aby som pracoval na mieste, pričom som dúfal, že
zachytím ten reálny pocit Tokia, ktorý ma bude inšpirovať. V tomto období budem
tvoriť prostredníctom sieťotlače, tradičným manuálnym spôsobom, pričom budem
vytvárať nekonvenčné ‘jednorázové’ diela. Používam teda sieťotlač
skôr ako nástroj, než spôsob reprodukcie. Chcem si to hlavne užiť a zároveň sa
nechať prekvapiť výsledkom, rovnako ako potenciálnych návštevníkov. Rád
porovnávam moje práce k prácam hudobníka, ktorý improvizuje behom vystúpenia.
Chcem týmto vzdať poctu megalopoly, ktorá ma toľko inšpirovala behom posledných
15 rokov.

ZEDZ, 2014

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *